Veel gestelde vragen

  • Kan ik de Javita-Bodyfix ook in een winkel passen en kopen?

    U kunt de Javita Bodyfix alleen bestellen bij Javita en niet in een winkel of boetiek. In het ziekenhuis kunt u vragen of een pasmodel aanwezig is.

  • Hoe bepaal ik voor mij de juiste maat van de PD-riem of Bodyfix?

    De juiste maat voor uw PD-riem of uw Bodyfix kunt u het beste meten door een centimeter om uw buik te houden op de hoogte van uw navel. Noteer de centimeters van uw buik en kies de juiste grootte PD-riem met behulp van de maattabel op onze website.

  • Wat kan ik het beste doen wanneer ik  twijfel over de maat?

    Op het moment dat u twijfelt over de maat is de vraag: hoelang spoelt u al via PD? Spoelt u al langer via PD, kies dan de kleinere maat. Spoelt u sinds kort via PD? Dan kunt het beste een maat groter nemen, omdat de omvang van de buik de eerste periode meestal toeneemt.
  • Welke kleuren zijn beschikbaar?

    De PD-riem is standaard een witte band waarmee u de slang op uw buik kunt fixeren.
    De Bodyfix is te verkrijgen in meerdere kleuren. De unisex (voor elk geslacht) is  verkrijgbaar in donkergrijs (met zwarte rand) en in beige (met witte rand). De dames Bodyfix is verkrijgbaar in zwart en wit kant. Voor kinderen is de Bodyfix te verkrijgen op kleur (op aanvraag)

  • Ik heb toch een te kleine/te grote maat besteld, wat nu?

    Heeft u een te kleine of te grote maat besteld, dan kunt u de PD-riem en/of de Bodyfix terugsturen. Stuur een email naar info@javita.nl en wij sturen u een retourticket.

  • Wat is de levertijd van een Javita Bodyfix?

    De Bodyfix wordt met de hand gemaakt en dat vraagt wat meer tijd. Wanneer u een Bodyfix bestelt, wordt dat administratief verwerkt en gaat er een opdracht naar het productiebedrijf. Daarna wordt uw Bodyfix naar u toegestuurd. Afgezien van feestdagen en vakantieperiodes is de levering 5 werkdagen.

  • Wat is de levertijd van een Javita PD-riem?

    De gewone PD-riemen zijn op voorraad en heeft u meestal in drie werkdagen. Vandaag besteld? Dat is dan morgen administratief verwerkt en overmorgen wordt het aangeboden aan een vervoerder. Op vrijdag sturen we geen pakketten (behalve spoedbestellingen), omdat we daar minder goede ervaringen mee hebben.

  • Ik heb geen bevestiging ontvangen in de mail?

    Als het goed is, krijgt u automatisch een bevestiging van uw bestelling. Heeft u die niet in uw e-mailbox? Kijk dan in de spambox.

  • Kan ik ook telefonisch bestellen?

    Vanuit Javita en Evibra zijn wij niet ingericht op telefonische bestellingen. U kunt bestellen via de website en wanneer er vragen zijn kunt u die stellen via de website of per email.
    Wanneer een patiënt lichamelijke niet kan bestellen of geen PC, laptop of tablet heeft, dan maken we een uitzondering om ook deze mensen te kunnen helpen. De telefonistes noteren dan het telefoonnummer en de patiënt wordt later teruggebeld.

  • Kan ik de bestelling annuleren?

    U kunt een bestelling binnen 24 uur annuleren met maar onder voorwaarden dat u de vervoerderskosten voor uw rekening neemt en de PD-riem en/of Bodyfix ongebruikt retour stuurt.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Onder verzendkosten verstaan wij alle logistieke handelingen en de kosten van het verzenden. De verzendkosten voor particulieren zijn € 6.95 bij een minimale bestelling van 2 PD-riemen of 1 Bodyfix.

  • Wie bezorgt de bestelling van Javita Solutions?

    Javita is een onderdeel van Evibra Healthcare. Evibra Healthcare heeft contracten met alle vervoerders in Nederland. Voor Javita binnen Nederland wordt deze meestal bezorgd door DPD of PostNL. Spoedbestellingen versturen wij via DHL of UPS.

  • Waar is mijn pakketje?

    Zodra uw pakketje aangeboden is aan een vervoerder krijgt u een bericht via uw email. Daarin staat de Track & Trace code en kunt u het pakket zelf volgen.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben terwijl mijn pakketje wordt bezorgd?

    Via de Track & Trace kunt u meestal ook melden of uw pakketje afgegeven kan worden bij bijvoorbeeld de buren.
    Bent u niet thuis en is er geen bericht van u ontvangen? Dan is het afhankelijk van de vervoerder en de drukte bij vervoerders. Of het wordt nogmaals aangeboden bij u thuis of u kunt het ophalen bij een servicepunt.

  • Kan ik ook bij een verzamelpunt laten bezorgen?

    Wanneer u bestelt, kunt u opgeven waar u het pakket geleverd wilt hebben. Dat kan ook zijn bij uw familie, uw werk of een verzamelpunt. Als u dat vooraf aangeeft zetten we dat ook in de verzendopdracht.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen dan mijn woonadres?

    Dat is geen probleem. U geeft dit gelijk aan bij de bestelling.

  • Versturen jullie ook naar het buitenland?

    Voor ziekenhuizen leveren wij in principe in heel Europa. Voor particulieren leveren we momenteel alleen in Nederland en België.

  • Kan ik een bestelling ook ophalen?

    Het ophalen van een bestelling is helaas niet mogelijk. Dat heeft ook te maken met de veiligheid rondom de levering en de medewerkers.

  • Hoe gaan jullie om met privacy?

    Uw privacy is voor u en voor ons van groot belang. Evibra B.V. levert en handelt volgens de Europese AVG/GDPR wetgeving en dat houdt in dat uw persoonsgegevens niet gedeeld worden met derden. Deze en andere privacyregels hebben wij vastgelegd in een document en zijn na te lezen op onze website en klik hier: Privacyverklaring – Javita Solutions, medical bodywear

  • Hoe gaan jullie om met klachten?

    Bij Evibra prijzen we ons gelukkig dat klachten over het geleverde product tot de uitzondering behoren. Bent u niet tevreden, neem dan gelijk contact met ons op.  Een klacht nemen wij uitermate serieus en samen met u zoeken we naar een oplossing. Er is een officiële klachtenregeling met bijbehorende procedure(s), de link daarvoor treft u bijgaand aan: Klachten – Evibra.
  • Heeft u klachten over een vervoerder?

    Neemt u dan gelijk telefonisch contact met ons op, dan kunnen we direct een oplossing zoeken.
  • Ik ben heel tevreden, waar kan ik een review achterlaten?

    Fijn dat u heel tevreden bent. Wilt u dan uw reactie sturen naar info@javita.nl. Reviews plaatsen we regelmatig op de website, maar altijd anoniem. En vooraf vragen wij ook uw toestemming.

  •  

  • Is de online betaling wel veilig?

    Online betalingen zoals met iDEAL of Bancontact zijn volledig veilig en versleuteld via een SSL verbinding (let u op het slotje in uw browser). Van elke betaling ontvangen wij vanuit Javita per direct een bericht zodat wij uw bestelling kunnen checken.
  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Voor particulieren is de bestelling en betaling via de website de beste betaalmogelijkheid. Wanneer een patiënt geen mogelijkheid heeft om online te bestellen, zien we de gegevens per email binnenkomen. Dan zorgt Javita voor een factuur en stuurt deze per email. Op verzoek sturen wij een betaalverzoek met QR-code mee.

  • Krijg ik mijn geld terug bij een retourzending?

    Wanneer de retourzending volledig onbeschadigd en ongebruikt retour is ontvangen dan betalen wij het product aan uw terug. De verzendkosten worden niet teruggestort. Om vergissingen te voorkomen storten we het bedrag terug naar het rekeningnummer waarmee u betaald heeft.

  • Het geld is al wel afgeschreven, maar ik heb nog niets ontvangen, hoe kan dit?

    Dan is er kennelijk iets niet goed gegaan. Is het bedrag daadwerkelijk van uw bankrekening afgeschreven? Wilt u dat eens controleren? En wilt u dan gelijk uw emailbox en spambox eens controleren? Wel betaalt, maar geen bericht? Neem dan direct contact met ons op.

  • Wanneer kan ik retourneren?

    U kunt altijd retoursturen wanneer u niet tevreden bent over het geleverde product. Controleert u als eerste de maatvoering, de uitvoering en past u het product. Ben u niet tevreden? Dan kunt u retourneren. Heeft u het product eenmaal in gebruik genomen, dan kunt u niet meer retourneren.

  • Krijg ik een retourlabel?

    U kunt een emailsturen naar info@javita.nl en aangeven dat u een product wil retourneren. Graag met vermelding van uw telefoonnummer. Wanneer we nog vragen hebben nemen wij contact met u op. U krijgt een retourlabel toegestuurd en met dit label kunt u het pakket afgeven bij een afleveradres bij u in de buurt, afhankelijk van de vervoerder.
  • Wie betaalt de retourzending?

    De kosten van de retourzending zijn voor rekening van Javita en Evibra Healthcare.

  •  
  •